Retro vintage wordt gezien als hip en uitdagend. Waar het voorheen nog werd gezien als suffig en vooral door hippies werd gedragen is het nu zowaar “mainstream” geworden om deze kleding te dragen. Een bedrijf wat hier goed op inspeelt is Vestishop. Het bedrijf creëert al langere tijd aantrekkelijke retro vintage kleding voor consumenten en bedrijven. Ja, je leest het goed: ook bedrijven. Er is een toenemende vraag van bedrijven voor retro vintage kleding.
Wat heeft retro vintage wat andere stromingen niet hebben?
Het feit dat retro vintage zowel oud als nieuw is spreekt veel consumenten aan. Door deze combinatie succesvol toe te passen worden ook meerdere doelgroepen aangesproken. Vaak vinden jong en oud deze stroming allebei mooi. Wanneer een dochter met haar moeder gaat shoppen, zal de moeder sneller instemmen met een retro vintage object of kledingstuk. Natuurlijk moet je bij retrovintage niet alleen denken aan kleding, er zijn ook een hele hoop objecten en meubels die tot deze stroming behoren.
Wanneer is een object retro vintage?
Dat verschilt enorm. Het kan zo zijn dat een object weldegelijk oud is en opnieuw is opgeknapt met behulp van hippe kleuren en patronen. Daarnaast wordt er ook steeds meer “neppe” retro vintage gemaakt, deze producten komen veelal uit China. Het gaat dan bijvoorbeeld om koekoeksklokken en oude kastjes die eigenlijk helemaal niet oud zijn. Hetzelfde geldt voor Perzische tapijten die ook steeds vaker worden nagemaakt door bleek aan te brengen op het nieuw kleed.
Retro vintage fans opgelet
Als retro vintage fan dien je dus goed op te letten wat je koopt. Er is namelijk een grote kans dat je een product aanschaft dat misschien helemaal niet oud is. Kijk daarom altijd goed voordat je besluit een object aan te kopen.
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.